Uanset om du udlejer en enkelt bolig eller erhvervsejendom eller en ejendom med flere lejligheder, kan vi hjælpe dig med at administrere udlejningen.
Det betyder, at vi tager os af
Vi har specialiseret os i små ejendomme. Det vil sige ejendomme med op til 10 boliger. Ofte er det for dyrt for udlejere af en enkelt eller nogle få boliger at benytte sig af ejendomsadministration. Derfor har vil holdt vores priser på et absolut minimum.
Før vi indgår aftale om at administrere din ejendom, holder vi et møde, hvor vi taler om, hvorfor du udlejer din bolig. Det kan have betydning for, hvilke vilkår der skal gælde for lejemålet. Vi taler også om dine planer og ønsker for ejendommen.
Vi har faste grundtrakster, der suppleres med et tillæg pr. enhed i ejendommen.
Indkluderet i grundtaksten er den daglige administration og drift af ejendommens lejeaftaler, herunder modtagelse af lejebetaling, korrespondance med lejere og myndigheder, administration af ventelister, osv.
Se priseksempel her.
Ud over grundtaksten opkræver vi et engangshonorar for dispositioner, der ligger uden for den daglige administration. Dette omfatter udarbejdelse af lejeaftaler, indflytnings- og fraflytningssyn, fraflytningskrav, varsel om huslejestigning og indbringelse for huslejenævnet. Indhentelse af tilbud fra håndværkere er også en tillægsydelse.
Når vi administrerer dine lejeaftaler, er vores timesatser 20% lavere end, når vi tilbyder samme ydelser i advokatfirmaet.
Ydelser, der ikke fremgår af ovenstående liste, afregnes efter medgået tid eller i overensstemmelse med en konkret aftale, vi indgår.
Inden vi indgår aftale om at administrere dine udlejningsaftaler, gennemgår vi sammen, hvad aftalen skal omfatte.
Vi sender dig en skriftlig bekræftelse af, hvad vi har aftalt. I denne skriftlige bekræftelse vil der også stå din årlige grundpris samt satserne for tillægsydelser.
Indgår vi senere en særlig aftale om tillægsydelser, vil du tilsvarende modtage en skriftlig bekræftelse.
Ydelse | Grundpris årligt | Årligt tillæg pr. enhed |
Økonomistyring | kr. 6.500,00 | kr. 600,00 |
Rådgivning og møder | kr. 5.000,00 | kr. 300,00 |
Erhvervslejere | kr. 1.000,00 | kr. 250,00 |
Boliglejere | kr. 2.000,00 | kr. 300,00 |
Fordelingsregnskaber | kr. 1.000,00 | kr. 50,00 |
Ydelse | Pris | Bemærkning |
Lejekontrakter | ||
Fremlejeaftale: Boliglejeaftale: Erhvervlejeaftale: Tillæg/allonge til lejekontrakt Garage, p-plads, kælder mv. Varsling af lejeforhøjelse m. v. Indbringelse for huslejenævn | kr. 1.500,00 kr. 750,00 kr. 1.500,00 | Efter medgået tid |
Indflytning/fraflytning | ||
Tilmelding til forsyningsselskab Bestilling af flytteaflæsning Folkeregisteroplysning Indflytningssyn Fraflytningssyn Flytteopgørelse | kr. 500,00 kr. 280,00 kr. 200,00 | Efter medgået tid Efter medgået tid Efter medgået tid |
Rykkere og inkasso | ||
Indgåelse og administration af afdragsordning Rykkergebyrer Opsigelse og ophævelse | kr. 500,00 | Efter lovens takster |
Administrationsudgifter | ||
Print og kopi Kuvert og kuvertering Porto Anbefalet brev | kr. 2,50 kr. 3,75 kr. 200,00 | pr. print/kopi pr. kuvert PostNords takster pr. brev + porto |
Timesatser * | ||
Advokat Advokatfuldmægtig Regnskab og bogføring Aftentillæg pr påbegyndt time Sekretærog simpel bogføring | kr. 2.000,00 kr. 1.600,00 kr. 800,00 kr. 400,00 kr. 600,00 |
Advokatfirmaet
Knaack, Brock & Valsgard
Haslevgade 20
2630 Taastrup
Høgevej 4
7000 Fredericia
Telefon: 2983 1963
CVR: 34262160
Ansvarsforsikring:
HDI-Gerling police nr. VAS1300878
Bank: Sydbank konto nr. 6060 114 8988
Klientkonto: Sydbank konto nr. 6060 579 8168
© Copyright 2016. All Rights Reserved.